CSV '28-Gramsbergen 4-2
11 april 2009

Met een aantal noodgedwongen wijzigingen in de opstelling begon Gramsbergen aan de wedstrijd tegen CSV 28, altijd een moeilijke tegenstander en in dit geval eentje met een behoorlijk aantal punten meer.
Op doel stond Albert Veldsink en de in de warming-up afgehaakte Wim Klinkien werd vervangen door Arjan Keuken.
Gramsbergen zet in de beginfase goed druk op de tegenstander en stoort vroegtijdig de opbouw van CSV en geeft achterin weinig ruimte weg.
In de 9e minuut resulteert een goed opgebouwde aanval van achteruit in een steekbal op Maarten Tromp die vanaf 20 meter de keeper met een fantastische lob kansloos laat en de 0-1 is een feit en lijkt er tot de 17e minuut niet veel aan de hand, echter groot geklungel (anders is het ook niet te noemen) in de achterhoede geeft spits Patrick Speetjens alle ruimte om de bal af te pakken en ongehinderd raak te schieten voor de 1-1, heel dom weggeven dus van de verdiende voorsprong.
In plaats van door te gaan met druk zetten op de tegenstander, laat Gramsbergen de tegenstander te veel en te gemakkelijk aan de bal komen en worden de ruimtes tussen de linies veel te groot, kompact spelen en vroegtijdig instappen wordt veelvuldig vergeten waardoor we veel balverlies hebben en ook de afvallende ballen steeds voor CSV 28 zijn en er daardoor ook veel kansen ontstaan die echter geen nog net doel treffen.
In de 41e minuut is het toch weer Gramsbergen die toeslaat, een doorgekopte vrije trap wordt door Marijn Gaasbeek beheerst ingeschoten en zet de 1-2 op het scorebord wat tevens de ruststand is.
Met het inbrengen van Fredrik-Jan Takman op de linksback plaatsvoor Wim-Anne Wesselink en het doorschuiven van Mark Hamberg naar de linkshalf positie proberen de Groen Witten de draad van de eerste helft weer op te pakken maar echt lukken doet dit niet, toch de ruimte die de tegenstander geboden wordt zal bepalend zijn voor de hele wedstrijd, Gramsbergen is telkens te laat en slordig inpassen en balverlies gebeurt veelvuldig.
In de 55e minuut leid een hoog in het strafschopgebied geschoten bal de 2-2 in, het is wederom Patrick Speetjens die deze bal vrij kan aannemen en ongehinderd binnen schiet.
Gramsbergen blijft achteruit lopen en laat CSV naar harte lust opbouwen, met een beetje meer geluk in de afwerking van o.a. Maarten Tromp had de wedstrijd al dan niet terecht of onterecht rond de 70e minuut nog kunnen kantelen in het voordeel van Gramsbergen maar dat gebeurde helaas niet.
CSV maakt in de 76e minuut aan alle hoop die Gramsbergen nog had een eind door via een vrije trap van Thomas Wieringa, die door iedereen inclusief de keeper gemist wordt, de 3-2 te laat aantekenen.
Gramsbergen is niet meer bij machte ondanks een aantal wissels nog iets aan de tussenstand te doen, ook niet aan de 4-2 die in de 93e minuut nog valt uit een corner die bij de 2e paal binnen geschoten wordt door Raymond Lachenal.
Gramsbergen heeft nog 3 wedstrijden (en kansen) te gaan om degradatie of nacompetitie te ontlopen en zal uit een ander vaatje moeten tappen dan in de laatste 2 wedstrijden.

Bron: Gramsbergen

'10  0-1  Maarten Tromp