Bergentheim wint in Kampen en is winnar van de "Fair Play cup"
18 april 2009

Het eerste elftal van v.v. Bergentheim heeft afgelopen zaterdag in een wedstrijd tegen de rode lantaarndrager KHC uit Kampen gedaan wat het moest doen door de wedstrijd met 4-2 te winnen en kaarten vrij te blijven.

Voor Bergentheim was dit een wedstrijd om het goede gevoel vast te houden na de gewonnen tweede periode van vorige week en te zorgen dat er geen kaarten kwamen zodat ook nog eens het Univé “fair play “ klassement van de Gemeente Hardenberg gewonnen kon worden.
Aan het eind van de wedstrijd was het goede gevoel er en werd ook de fair play cup gewonnen door de wedstrijd te eindigen zonder kaarten.
Bergentheim begon niet best aan de wedstrijd en kwam ook al snel op een 1-0 achterstand in de zesde minuut. Daarna herpakte zich Bergentheim wel zonder tot groots spel te komen en het resulteerde in een doelpunt van Jeroen v.d. Velde die er voor zorgde dat de 1-1 op het scorebord kwam wat ook de ruststand werd. In de tweede helft voetbalde Bergentheim beter en kwam ook al snel op een 2-1 voorsprong door Eddy Eggengoor maar daarna werd het weer wat minder wat ook resulteerde in een gelijkmaker die ongelukkig tot stand kwam door een eigen doelpunt van ChileJan Schuldink. Na deze gelijkmaker ging Bergentheim op zoek naar de overwinning die er tot slot ook kwam door nog 2 doelpunten gemaakt door Edyy Eggengoor en Michiel Mannessen. Conclusie mag zijn dat het geen al te beste wedstrijd was maar dat het resultaat goed is en Bergentheim vaster op de vierde plaats staat en dat door dit resultaat KHC is gedegradeerd naar de vierde klasse.
Volgende week speelt Bergentheim tegen Avereest dat zaterdag koploper ASC op een 0-0 stand hield. Aanvang 14.30 uur.

Bron: Bergentheim

1-0  Berno Nibourg