ASC ’62 verstevigt koppositie na 0-0 tegen Avereest
18 april 2009

In misschien wel de slechtste wedstrijd van dit seizoen heeft ASC ’62 zijn koppositie verstevigd na een teleurstellend 0-0 gelijkspel tegen v.v. Avereest uit Balkbrug. Concurrent Den Ham verloor zijn thuiswedstrijd tegen CSV ’28 en werd daardoor op drie punten achterstand gezet. Ook CSV ’28 komt nu op drie punten achterstand van de Dalfser koploper. Het belooft dus een spannend seizoenslot te worden in de 3e klasse C.
Er werd naar Balkbrug afgereisd met de wetenschap dat ASC ’62 het kampioenschap voor het eerst dit seizoen in eigen hand had. Voor de blauw-witten dus de taak om vanmiddag geen puntverlies op te lopen. In Balkbrug kende men andere problemen. Het in degradatienood verkerende Avereest had afgelopen week na drie nederlagen op rij zijn trainer Marcel Beumer op non-actief gezet. Het is dan altijd maar afwachten wat voor een ploeg je tegen over je krijgt.
Aanvoerder Bart Lindeboom werd aan de kant gehouden door een lichte blessure, waardoor Stefan Holsappel deze middag op het middenveld kwam te spelen. Nadat Avereest in de eerste minuten enkele druk op het ASC doel had uitgeoefend, kreeg John Sanders in de 3e min. al een uitgelezen kans om ASC op voorsprong te zetten. Na een fout van doelman Jan Westerman van Avereest koos John er voor om een voorzet te geven, terwijl hij de bal ook rechtstreeks in het doel had kunnen schieten. De Dalfser defensie speelde de eerste twintig minuten erg onzeker, zonder dat hier grote kansen voor Avereest uit voortkwamen. In de 23e min. moest voorstopper Koen Westerhof met een hamstringblessure het veld verlaten. Weer een personele tegenvaller voor ASC ’62 dus. Het enige wapenfeit voor ASC ’62 in de eerste helft was nog een schuiver van Frans van Pijkeren, terwijl ASC ’62 zelf goed weg kwam bij twee gevaarlijke situaties voor het doel van Berry Roeberts in de 36e min.
De tweede helft begon met een iets aanvallender ASC ’62, maar de eerste kans was echter voor Avereest na tien minuten spelen in de tweede helft. Vijf minuten later was de grootste kans van de wedstrijd voor Avereest. Na een strak schot dat gepareerd werd door Berry Roeberts, kreeg Johan Heukels de bal plotseling voor zijn voeten. Zijn schot voor open goal was echter tot opluchting van het Dalfser publiek hard maar onzuiver. Hopelijk was ASC ’62 hierdoor wakker geschud, maar de Dalfser ploeg bleef slordig met het veldspel. Verder dan een kopkans voor Frans van Pijkeren en een schot van Floris Meerveld in het zijnet kwam de ploeg niet. Ook een kopbal van de ingevallen Arjen Stokvis miste voldoende kracht, terwijl hij misschien beter voor het aannemen van de bal had kunnen kiezen.
Eindstand 0-0 dus in een wedstrijd waarin ASC ’62 te veel slordig balverlies leed en de afvallende bal te vaak voor Avereest was. Het gemis van Bart Lindeboom op het middenveld zal hier zeker een steentje aan bij hebben gedragen. Een overwinning zat er deze middag dan ook niet in. De uitslag van Den Ham – CSV ’28 (2-3) zorgde ervoor dat de Dalfser toeschouwers toch iets minder teleurgesteld naar de kantine terug konden reizen.
Een overwinning en een gelijkspel uit de laatste twee wedstrijden is nu voldoende voor ASC ’62 om het kampioenschap binnen te halen. Volgende week kan de eerste stap gezet worden thuis tegen HTC. De Zwolse ploeg is de laatste tijd goed op dreef en maakt zelfs nog kans op de derde periodetitel. Aanvang van de wedstrijd is 14.30 uur.

Bron: ASC