KHC degradeert naar 4e Klasse
18 april 2009

Degradatie was afgelopen zaterdag een feit. Ondanks verwoede pogingen om degradatie te ontlopen is KHC zaterdagmiddag in een povere wedstrijd tegen Bergentheim gedegradeerd naar de 4e klasse. KHC moest noodgedwongen terug vallen op enkele A junioren omdat het 2e elftal wel erg vroeg op reis ging dit jaar!!
KHC ging goed van start en scoorde wederom vroeg in de wedstrijd, Berno Nibourg nam de bal op de wreef en knalde de bal strak achter de doelman. Nadat KHC via Erik Post en Stefan Drost nog enkele mogelijkheden kreeg om de score uit te bouwen, was het in de 28e minuut toch Bergentheim dat 1-1 scoorde. Dit was ook de ruststand, al had Stefan Drost KHC nog voor rust op 2-1 kunnen brengen, maar hij miste een opgelegde kans. Na rust kwam Bergentheim al snel op 1-2, en even laten hielp het KHC zelfs aan de 2-2 middels een eigen doelpunt. Bergentheim wisselde vervolgens, en schakelde een tandje bij en liep vervolgens naar de terechte overwinning van 2-4. En toen de prima leidende arbiter Jan Floors uit Neede voor de laatste maal floot, was degradatie voor KHC een feit.

Degraderen is nooit leuk, maar er zijn gelukkig ook lichtpuntjes, de inval beurten van de jeugdige, Jonathan van Marle, Tevfik Isilac en Justin Drost waren goed. En wie de jeugd heeft, heeft de toekomst is een gezegde. Met zijn allen weer de schouders eronder en op naar nieuwe successen. En die zullen er zonder meer weer komen.

Bron: KHC

1-0  Berno Nibourg