Mariënberg laat het niet zien tegen Vios
25 april 2009

Nog 1 competitieduel te gaan. Gelukkig maar want Mariënberg worstelt zich naar het eind. Het zijn van die typische ‘Mainbarg’ wedstrijden. De wil is er misschien wel, maar de uitvoering laat flink te wensen over. Als er niets meer op het spel staat zijn wij meestal moeilijk te motiveren. Oud 1e elftalspelers kunnen dan wel gaan zeuren maar in ‘onze’ tijd waren wij niet veel beter. Ook toen lieten wij wel eens wedstrijden lopen. Jammer genoeg haalt het verleden wel eens het heden in. Onze goede oude tijd wordt dan teveel geromantiseerd, feit blijft wel staan dat Mariënberg een wanprestatie leverde tegen Vios uit Vaassen. Het streven om vooruit te voetballen was niet aanwezig op het Westerpark. Blijkbaar waren onze gasten hier zo van onder de indruk dat zij in het begin ook geen potten konden breken. Néé, Vios liet niet echt zien voor haar laatste kans te willen vechten. Samen met Avereest, HTC en Gramsbergen strijden zij om de verfoeide 11e en 10e plek. Ok, van ons hadden ze niet te vrezen. Ik zeg met nadruk ‘ons’. Want bij ons is het glas altijd halfleeg ipv halfvol. Als het 1e elftal wint spreken wij nadrukkelijk dat wij hebben gewonnen, levert ons vlaggeschip week na week wanprestaties dan verliest het 1e elftal en niet wij? Uw razende reporter krijgt dit seizoen zo vaak te horen dat ik te positief ben, niet de zwerende vinger wil leggen op de etterende wond. Kortom, het is ook nooit goed! Wij lachen er maar om, dit seizoen moet gezien worden als opbouwseizoen. Lang konden wij ons stempel drukken, leek een (periode)titel in het vat te zitten, echter was de bodem nog niet van dien aard dat het bestand was tegen (rand)voorwaarden. Maar de ploeg van trainer Jeroen Booijink heeft wel laten zien dat de potentie nog ruimschoots aanwezig is. Heb lak aan die eeuwige zwartkijkers, dit seizoen werd de lach teruggevonden. Kijken wie volgend jaar het hardst lacht. Vios nam uiteindelijk afscheid van Mariënberg met drie punten in de knip. Niet doordat zij zo magistraal voetbalde. Mede dankzij een dwalend Mariënberg wat even opleefde toen Martijn v/d Hoeven in de 85e minuut een heerlijke treffer (snoeihard onderkant lat) noteerde maar Rodrick Mabiala werd even later de held van Vaassen, hij hield de derde klasse aspiraties van Vios omhoog door in blessuretijd de 1-2 aan te tekenen. Op de laatste speeldag wordt nog veel beslist in de derde klasse C. ASC’62 heeft nog 1 punt nodig voor het kamioenschap, in Vaassen(??) moet het gebeuren. Zal Vios ook aan 1 punt genoeg hebben om haar vege lijf te redden…..? HTC werd de grote verliezer, zij hebben het niet meer in eigen hand en staan op degradatieplek nummer 2 (plaats 11). Mariënberg mag het volgende week doen in Gramsbergen. Wie vergezelt KHC naar de 4e klasse. Vios, HTC, Gramsbergen of toch Avereest? Zaterdag 2 mei rond de klok van half vijf weten wij meer. Wie weet sluit Mariënberg toch in stijl af, dan moet Gramsbergen vrezen. Leuke pot voetbal, of…..?

Bron: Marienberg

0-1  Jelle Stoker