KHC aan de leiding in 4D
21 november 2009

KHC kwam zaterdagmiddag al vroeg op voorsprong, de kleine Sahin Baqci plaatste in de 4e minuut knap de bal hoog voor het doel van ZAC. Jongeling Justin Drost liet vervolgens de 0-1 aantekenen. Vanaf dat moment was KHC heer en meester, en het valt de ploeg te verwijten dat het niet met een ruim verschil de thee opzocht. Vele doelkansen werden om zeep geholpen, te snel en slordig spel waren hier debet aan. Na de thee wederom een sterker KHC dat gedurende de hele wedstrijd een veld overwicht had. In de 67e minuut kwam dan toch de bevrijdende treffer, Tom Diender nam vanaf 25 meter de bal ineens op de pantoffel, en schoot de bal hard in de rechter kruising. Toen Remond Abma even later de 0-3 maakte leek ZAC een geslagen ploeg, echter een vermeende hansbal van Michel Maurer in het 16 meter gebied bracht ZAC nog even terug. De toegekende strafschop werd onberispelijk ingeschoten 1-3. In de slotfase nog even tumult , ZAC weigerde de bal uit te spelen omdat een speler van KHC geblesseerd op de grond lag. Ook scheidsrechter Maat uit Harderwijk weigerde in te grijpen, in het vervolg is er contact in de 16 en scheidsrechter Maat deponeerde voor de 2e maal de bal op de 16 voor ZAC. Echter in zulke situaties is er ook nog gerechtigheid, want doelman Alex Witkamp ranselde de bal uit de rechter benedenhoek.

Een dik verdiende overwinning voor KHC. Door het verlies van HTC bij Wilsum is KHC de nieuwe koploper in 4D. Over 2 weken gaan we naar Swifterbant, naar de ploeg van Meloedi Zaki, de oud speler van buurman Dos Kampen. Hij zal zeker een poging doen KHC van de winst te houden. Scherp zijn dus!!!

Man van de wedstrijd.

Alex Witkamp