's-HEERENBROEK WINT EERSTE WEDSTRIJD NA DE WINTER MET 4-2 VAN VSW (door: Heerenbroek 's)
27 februari 2010

Na een lange winterstop kon er vandaag voor het eerst sinds 5 december weer eens voor de competitie gevoetbald worden. Tegenstander vandaag was VSW dat een moeilijk seizoen meemaakt en op de laatste plaats staat. Vraag is natuurlijk altijd hoe ben je uit de lange winterstop gekomen. Het antwoord luidt behoorlijk goed als je naar het verschil met VSW kijkt. VSW had in feite vanaf de eerste minuut vanmiddag helemaal niets in te brengen. ’s-Heerenbroek was heer en meester en het spel speelde zich dan ook bijna gehel op de helft van VSW af. Probleem was alleen dat het tempo hoger had gemoeten en dat er meer rendement uit de kansen gehaald had moeten worden. Er werd bij vlagen heel goed combinatievoetbal gespeeld maar het leverde te weinig op. In de 21e minuut opende William Dekker de score maar na een misverstand achterin kon Michiel van der Meulen voor VSW de gelijkmaker al weer binnenkoppen. Dat was ook de enige kans die VSW vanmiddag creerde. Gescoord werd er voor rust niet meer maar na rust opnieuw een oppermachtig ’s-Heerenbroek zij het dat het spel minder werd. In de 54e en 71e minuut was het opnieuw William Dekker die met de kansen wel raad wist. De laatste v ia een zeer fraaie boogbal over de keeper. Daarme lek de wedstrijd beslist maar gek genoeg ging ’s-Heerenbroek steeds rommeliger spelen en leek het in de 85e minuut zelfs nog in te problemen te komen. De verder uitstekend leidende scheidsrechter Paarhuis uit Ommen beoordeelde een duel tussen Harro Bultena en een VSW aanvaller geheel verkeerd en gaf VSW een strafschop cadeau. Met dit buitenkansje wist Bennie Kouwen wel raad en zo was de marge weer terug gebracht tot een doelpunt. Daarna kon VSW zoals de hele middag al ook geen vuist meer maken en in de laatste minuut kopte Gilliam Bien fraai de 4-2 binnen.

Bron: 's Heerenbroek

'21  1-0  William Dekker