KHC wint 2e periode titel
17 april 2010

Na een serie slecht gespeelde wedstrijden, wist KHC eindelijk de draad weer op te pakken met een winst partij tegen het irritante VSW uit Windesheim. Bovendien wist Wilsum wederom niet van ZAC uit Zwolle te winnen. Door deze uitslagen wordt het enorm spannend in de 4e Klasse D. Maar de 1e kans was voor VSW, keeper John Mulder, die de geblesseerde Alex Witkamp verving taste volledig mis. In de daarop volgende aanval was het Jonathan van Marle die de 0-1 maakte, door de bal strak in te schieten. In de 12e minuut werd het 0-2, vanuit een hoekschop was het Tom Diender die scoorde. VSW kon er maar weinig tegenover stellen, enkele spelers waren met andere dingen bezig dan met voetballen. Toen de uitblinkende Remond Abma de 0-3 op de borden bracht was het verzet van VSW gebroken. Dit was tevens de ruststand. Na de thee legio kansen en mogelijkheden, maar KHC speelde in die fase te slordig en te gehaast. Het liep nog uit naar 0-4 ( Rene van Diermen) en 0-5 ( Stefan Drost) In de slotfase wist VSW nog de ere treffer te scoren omdat de verdediging van KHC op de loop ging. Al met al een nuttige overwinning op een matige tegenstander.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen buurman s’Heerenbroek, de club getraind door oud KHC-er Gerrit Bien. Hij zal met zijn manschappen zeker proberen roet in het eten te gooien in de kampioensstrijd. Na het verlies van Wilsum en de winst van HTC is deze weer helemaal open.

Man van de wedstrijd.

Remond Abma