Wilsum verliest van ZAC
17 april 2010

Wilsum is er thuis niet in geslaagd te winnen van ZAC, de gasten uit Zwolle vertrokken met een 0-1 overwinning.

Een stroef begin kreeg een goed vervolg in de eerste helft. Daarin wist Wilsum dan ook een aantal kansen te creeëren. Gescoord werd er niet, maar achterin werd ook niets weg gegeven. De oranjehemden lieten wel zien goed te kunnen voetballen en de tweede helft ging men dan ook met vertrouwen tegemoet.

In die tweede helft werd echter regelmatig balverlies geleden. ZAC strafte er één genadeloos af. Hoewel de doelpuntenmaker niet snel zo'n prachtige goal zal maken (een afstandsschot van een meter of twintig in de kruising), keek Wilsum wel tegen een achterstand aan. De thuisploeg kreeg overigens in het vervolg genoeg mogelijkheden.

Flink aangemoedigd door het thuispubliek ging men op zoek naar de gelijkmaker. De kleine sluitpost van ZAC groeide echter uit tot de grote man. Een prachtige omhaal van Wiljan van Zuthem wist hij te pareren en nog mooier was het schot van Gert Barneveld. Hij nam de bal op de pantoffel van een meter of twintig, even leek het er op dat de bal over de keeper zou gaan, maar met een klein tikje wist hij een goal te voorkomen. Ook bij een inzet van William Kaminyoge kwam hij als winnaar uit de strijd. Aan het eind hoefde hij niet in actie te komen, van dichtbij schoot Gert Jan Sollie naast. Hoewel het spel op het eind eenrichtingsverkeer was, ZAC was met enkele counters ook gevaarlijk. Toch was een gelijkspel op z'n plaats geweest.

KHC wist te winnen en staat daarom in punten weer gelijk met Wilsum. Volgende week staat de volgende thuiswedstrijd op het programma, dan komt VSW op bezoek.

Bron: Wilsum

0-1  Mathijs Lomme