Wijthmen - Edon (2-0) 4-1 (door: Wijthmen)
2 oktober 2010

Sander van Gurp is los. De spits van Wijthmen maakte zaterdagmiddag eindelijk zijn eerste treffer van het seizoen. En daar bleef het niet bij, want de goaltjesdief wist in de thuiswedstrijd tegen Edon nog tweemaal te scoren. Mede dankzij de drie treffers van Van Gurp won Wijthmen op eigen veld met 4-1.
“Ik had vandaag eindelijk een beetje geluk”, aldus Sander van Gurp over zijn drie goals tegen Edon. De Wijthmen-aanvaller was al binnen een minuut trefzeker. Hij kreeg alle ruimte om uit te halen en die ruimte had de defensie van Edon hem niet moeten geven. “Door die openingstreffer zaten wij al snel in een zetel”, vertelt aanvoerder Renzo van de Vegte. “En toen Sander er in de eerste helft ook nog 2-0 van maakte was de wedstrijd al zo goed als gespeeld.” Bij de tweede treffer kreeg de spits de bal van rechtsback Edward van de Berg, die in de eerste drie competitieduels nog - noodgedwongen - onder de lat stond bij Wijthmen. Hij verving de geblesseerde keeper Glenn Rientjes, die zaterdag terug keerde in het doel.
In het tweede bedrijf speelde Wijthmen de wedstrijd keurig uit. Zeker na de 3-0 van Ruben de Jong (55ste minuut) kwam de zege van de thuisploeg niet meer in gevaar. Toch kon Edon nog iets terug doen. Gerbert Duiven zorgde met een fraaie treffer voor 3-1. “Ik weet niet of het een voorzet of een doelpoging was, maar de bal viel prachtig via de binnenkant van de paal in het doel”, vertelt Van de Vegte. “Het was absoluut de mooiste goal van de wedstrijd. Al was ik er persoonlijk wat minder blij mee.” Na de mooie goal van Duiven wist Sander van Gurp nog zijn derde van de middag te maken, waardoor het uiteindelijk 4-1 werd voor Wijthmen.

Bron: Wijthmen

1-0  Ruben de Jong