HTC - vv Kampen 2-3 30-10-2010 (door: HTC)
30 oktober 2010

Op zaterdag 30 Oktober stonden op het kunstgras vv Kampen en HTC tegenover elkaar. Vooraf is HTC koploper en is Kampen een wisselvallige ploeg. Wel is bekend dat het over veel voetballend vermogen beschikt. Dit blijk ook direct in de wedstrijd. HTC start met een "komt wel goed"mentaliteit en ziet na amper een kwartier spelen al een 0-2 tussenstand op het bord. De 0-1 is een ongelukkig moment uit een vrije trap. Bij de eerste paal wordt de bal verlengd tot in het doel door een eigen HTC-verdediger. De 0-2 is een moment van zwak verdedigen, de goed spelende nummer 10 van Kampen kan zo door lopen richting het doel en lobt de bal fraai over keeper Wtenweerde heen. Hierna krijgt Kampen nog enkele kleine kansen waaruit niet wordt gescoord, HTC gaat zich beseffen dat er vandaag meer gegeven moet worden om de wedstrijd te doen kantelen. Veel geluk heeft HTC hier niet bij, vele ballen zijn net niet zuiver, en ook in de afronding wordt het net niet gevonden. Na rust is in de eerste tien minuten een heel ander HTC te zien. Met vlot combinatiespel wordt Kampen teruggedrongen en levert het goede mogelijkheden voor HTC op. Het is dan ook Eugene Webb die vanaf de rechterkant de zestien meter indribbelt. Met een onverwacht schot in de korte hoek verrast hij de keeper: 1-2. HTC voelt dat deze wedstrijd nog niet verloren is en gaat vol in de aanval. Binnen een paar minuten ligt de bal echter aan de andere kant in het netje. Na slordig balverlies bereikt de sterke spits van Kampen een teamgenoot die geheel vrij in kan tikken: 1-3. Op dit moment in de wedstrijd tegen de verhouding in, maar uiterst effectief. HTC probeert doelpunten te creeeren door nog meer druk naar voren te zetten en achterin 1 op 1 te spelen. Dit resulteert na weer een groot aantal mogelijkheden tien minuten voor tijd tot de 2-3. Eugene zet zijn actie goed in, kapt naar binnen en haalt uit. Via een tegenstander vliegt de bal over de keeper van Kampen heen. De aansluiting is terug en in de laatste tien minuten zal er gestreden moeten worden voor een punt. Dit punt komt er uiteindelijk niet. In de slotseconde van de wedstrijd wordt er door een speler van Kampen hands gemaakt in de zestien. De scheidsrechter ziet het niet en laat doorspelen, in de kluts van deze aanval vliegt de bal net naast en raakt de keeper van Kampen (zwaar) geblesseerd. Op dit moment fluit de scheidsrechter tevens af en zo verliest HTC haar eerste wedstrijd van het seizoen. De komende weken zijn van groot belang, want daarin treft HTC volgende week ZAC thuis en de week erop Swift uit. HTC zal in die wedstrijden uit een ander vaatje moeten tappen dan vandaag.

Bron: HTC

0-1  Onbekende Speler