KHC - WZC Wapenveld 1 - 1
7 oktober 2006

Ondanks het puntverlies blijft de formatie van trainer Zwijnenberg meedoen in de strijd om de 1e periode.

Direct in de beginfase kreeg WZC een riante mogelijkheid door Ronald Burgmeijer, goed opjagen van Gert Wim van de Esker, zet de verdediging van KHC onder druk, de terugspeelbal was te kort, Ronald Burgmeijer kon doelman Patrck Mulder niet passeren, ook in tweede instantie redde Mulder. Voetballend was WZC deze middag beter dan de thuisclub, alleen WZC wist dit niet om te zetten in kansen, want die waren schaars deze middag, voorin kreeg KHC bijna geen mogelijkheden omdat er te weinig ondersteuning was. Fysiek stond KHC deze middag zijn mannetje, vooral voorin miste WZC stootkracht en een beetje raffinement. De thuisclub was de eerste die scoorde, een vrije trap van Dennis Maurer, werd heel simpel binnengelopen door Jeroen Overdijk, de gehele verdediging stond erbij en keek erna 1-0.

De tweede helft ging WZC op jacht naar de gelijkmaker, echte kansen kreeg WZC niet, de verdediging van KHC gaf geen krimp en met vliegen en opstaan werd WZC opgevangen, trainer Zwijnenberg probeerde met wissels het tij te doen keren, maar ook de invallers hadden moeite om op het bar slechte veld een opening te creëren. Een handsbal binnen de zestienmeter werd door Arjan Eikelboom omgezet tot een doelpunt 1-1. Tussen door loerde KHC op de counter om de genadeslag toe te dienen, Revellino Sabono was er dicht bij maar doelman Van Dijk bleef attent. In de slotfase probeerde WZC de winnende treffer te produceren, die had er moeten komen van Gert Wim van de Esker, op randje buitenspel mocht de spits doorgaan en alleen voor de doelman kreeg Van de Esker de bal niet achter doelman Patrick Mulder. Eindstand derhalve 1-1.

Bron: WZC Wapenveld

1-0  Jeroen Overdijk