Wijthmen - Bergentheim (1-3) 3-3
7 oktober 2006

Ondanks of eigenlijk mede door de ruststand werd deze wedstrijd één om te onthouden. Wijthmen wilde graag en Bergentheim kon eigenlijk niet! Dus dit betekende na 11,5 minuut aanvallen van Bergentheim dat na een interceptie van Arjan Bottinga, Renzo van de Vegte Sander van Gurp met een dieptepass aan het werk kon zetten. Dit was niet aan dove mans oren besteed en de gretige van Gurp snelde langs een drietal verdedigers en schopte de 1-0 binnen!
Wijthmen dacht even dat het op tulpen zat maaar niets was minder waar: Spits Eggengoor kopte de 1-1 binnen en in dezelde minuut maakte de linksbuiten van Bergentheim Frits Kalter met een schitterende krul de 1-2.
In deze faas Wilkes wist Gerald Schokker nog te profiteren van een onoplettendheid van de scheidsrehter die de goed vlaggende Henk Kok liet staan en Bergentheim kon profiteren.

Na een donder speech van treenert Joshua Nijlant greep Wijthmen de wedstrijd aan om te laten zien dat de opening van het sportpark 'Elshof" niet voor niets was. Het vuur was terug en Stefan Poppe (de beste van Wijthmen e.o.) maakte de 2-3 en de aangewaaide Ruben de Jong krulde zoals hij alleen hij dat kan de verdiende 3-3 binnen!

Het was een historische dag omdat Wijthmen na 32 jaar ongeslagen bleef in eigen huis. 4 januari 1974 was immers de laatste nederlaag!

Bron: Wythmen

'11  1-0  Sander van Gurp