DEN HAM STIJGT MET STIP
7 oktober 2006

Laten zien wat je werkelijk kunt. Dat leek de opzet van de spelers van Den Ham in de thuiswedstrijd tegen Hatto Heim. Het moet gezegd, Den Ham lijkt nog aardig wat te kunnen en zaterdag kwam het er ook uit. Daardoor won het eerste van de v.v. Den Ham, na een prima wedstrijd met 4 – 2 van koploper Hatto Heim.

Den Ham nam meteen het initiatief en gaf met goed voetbal direct aan wat het eigenlijk voor ogen had, namelijk spelen voor de winst. Hatto Heim trok zich in de begin periode heel ver terug. Na een kwartier was het Robin Bergins die op aangeven van Tim Nijzink wist te scoren 1 – 0.
Af en toe kwam Hatto Heim er gevaarlijk uit maar over het algemeen wist Den Ham te voorkomen dat Hatto Heim in haar geliefde spel kon komen. Een vrije trap van Tommie Dam ging snoeihard naast. Hatto Heim probeerde wat terug te doen maar een schot van Marcel van Loo ging net over en ook een vrije trap van Arnaud Teuben was gevaarlijk. Toen daarop Tim Nijzink vanaf links de bal fraai in de bovenhoek krulde stond Den Ham zomaar met 2 – 0 voor, maar het was verdiend.
Na de thee ging Hatto Heim uit een ander vaatje tappen en met succes want uit de eerste beste aanval wist Edwin Ottten de aansluittreffer te scoren 2 – 1. Den Ham werd terug gedrongen en ging een moeilijke periode tegemoet. Maar de Hammer verdediging hield knap stand. Robin Bergins werd bij Den Ham gewisseld voor Arnold Poortman. Uit een diepte pass kwam Gerdo Kuiper een kwartier voor tijd zomaar vrij voor keeper Frank Bloemert, die hij beheerst omspeelde en 3 – 1 scoorde. Toen meteen daarop uit een voorzet van John Brakert , Arnold Poortman de 4 – 1 binnen schoot was de zege binnen.
Bij Den Ham kwamen Martijn Binnenmars en Gerard Kottier in de ploeg voor Niels Bouwhuis en Tim Nijzink. Hatto Heim deed nog iets terug want via Marcel van Loo uit een vrije trap werd het toch nog 4 – 2 maar daar bleef het bij. Door dit resultaat steeg Den Ham naar de 5e plek met slechts 3 punten achterstand op koploper CSV.
Het 2e elftal won met 3 – 1, eveneens van Hatto Heim.
Zaterdag speelt Den Ham uit tegen WZC in Wapenveld.

Bron: Den Ham

1-0  Robin Bergins