Lemele - WZC Wapenveld 1 - 2
2 september 2006

WZC wint eerste competitieduel bij Lemele met 1-2

Zo de eerste klap is een daalder waard, dat kan WZC zeggen na de 1-2 winst in en tegen Lemele. Hoewel de uitslag eigenlijk veel groter had moeten zijn was de selectie opgelucht na het fluitsignaal van de uitstekende scheidsrechter Wes uit Hengelo.

De eerste 45 minuten was WZC wel een klasse beter dan de thuisclub, zij gokten op de routine van Warmelink en Krijt, maar de beide spitsen kwamen weinig in het spel voor. De eerste mogelijkheid was wel voor Lemele, Harry Warmelink gevreesd voor zijn harde schot, nam vanaf 40 meter de bal opeens op de pantoffel, met een fraaie curve zag doelman van Dijk dat de bal naast ging. WZC was nadien veel gevaarlijker, een schot van Pascal Kamphuis draaide af en verdween zo naast doelman ten Kley van Lemele. Een steekpass van Gert Wim van de Esker brengt Erik van Dijk in stelling, de aanvoerder schoot met zijn chocolade voet te zacht in. WZC drong steeds meer aan, en in de 38e minuut was daar de beloning, Erik van Dijk dribbelde met de bal aan de voet, bracht de bal voor het doel, waar de inlopende Ronald Burgmeijer doelman ten Kley geen kans gaf 0-1. Ook kreeg de thuisclub nog een kans net voor de pauze, een voorzet vanaf links en het was dat Gerwin Krijt te zacht inschoot om het doelman van Dijk moeilijk te maken.

Na de pauze werd het spel iets minder dan in vergelijking met de eerste 45 minuten. Albert Henk Tessemaker nam op links de bal ineens aan uit de lucht kon zo doorlopen naar de 16 meter, zijn voorzet kwam achter Burgmeijer terecht waardoor een goede mogelijkheid verdween. Diepe bal van Mark Fiks, in de 16 meter kon Ronald Burgmeijer de bal niet goed controleren anders was het einde oefening geweest voor de thuisclub. Lemele kon in de voorhoede geen potten breken, de spitsen zijn te statisch om het de verdedigers van WZC moeilijk te maken, de gelijkmaker kwam dan ook enigszins gelukkig tot stand, Harry Warmelink schoot zoals altijd opnieuw op het doel, de bal leek een prooi te worden voor doelman van Dijk, echter tijdens de weg naar het doel werd het leder beroerd door een verdediger van WZC waardoor van Dijk toch kansloos was 1-1. Dat was een bittere pil voor WZC, de wedstrijd controleren maar dan onnodig weer in de problemen komen. Het recht zegevierde toch nog, in een wanhoopspoging de bal voor het doel te brengen, bracht John Eikelboom in de allerlaatste speelminuut, vanaf de vleugel met een hard schot de bal voor het doel, echter de bal verdween in de kruising achter ten Kley, een wereldgoal voor Eikelboom die hij waarschijnlijk niet snel meer zal maken 1-2.

Bron: WZC Wapenveld

'38  0-1  Ronald Burgmeijer