KHC vecht zich naar een welverdiende overwinning
14 oktober 2006

Er werd van de week al uiterst scherp getraind en iedereen bij KHC was er van overtuigd dat er nu eens weer gewonnen moest worden. De mannen van trainer Egbert Kragt stonden dan ook zeer gemotiveerd in het veld vanmiddag. Dat resulteerde al direct in een veldoverwicht van de ploeg uit Kampen. Bergentheim kon hier maar weinig tegenoverstellen. In de 5e minuut al een scoring’s kans voor Henri van Wijhe die na lang blessureleed, weer zijn draai begint te krijgen. In de 6e minuut een goede mogelijkheid voor Revelino Sabono, maar zijn inzet ging net naast. In de 10e minuut kwam KHC verdiend op de 0-1 via een prachtig doelpunt van Gert-Jan Jansen op aangeven van Remond Abma. KHC bleef goed voetballen en met name de combinaties over de grond waren prima en snel. Bergentheim liep in die fase wat te schoffelen en met name de nr 2 mocht blij zijn met geel in plaats van rood, want hij zocht met name de benen van een tegenstander in plaats van de bal. In de 16e minuut pareerde de doelverdediger van Bergentheim nog een inzet van Rabbi Ezzat die mocht starten in de basis, omdat een aantal spelers van KHC het zich in hun hoofd haalden om zomaar een weekendje weg te gaan. In de 20e minuut de 0-2 van Henry van Wijhe die prachtig scoorde op aangeven van Revelino Sabono. De onervaren en jeugdige Rabbi Ezzat werd op slag van rust weggezonden met 2 keer geel wegens het wegwerpen van de bal terwijl de scheidsrechter gefloten had. Dit had toch de nodige impact op de wedstrijd want KHC moest met 10 man de 2e helft in. Deze domme fout van de speler kwam KHC bijna duur te staan, want Bergentheim rook iets en KHC moest volop aan de bak om de punten over de streep te brengen. KHC voetbalde met voldoende spelers achter de bal en gokte op de counter en kreeg enkele mogelijkheden om de wedstrijd definitief op slot te gooien.
In de 69e minuut werd Remond Abma goed aangespeeld in de diepte en ging alleen op de doelverdediger af, die spurtte zijn doel uit en pareerde duidelijk ruim buiten het 16 meter gebied de bal met de handen en onthield daarmee KHC de kans op 0-3. Arbiter Kluinhaar uit Zwolle zag het niet en gaf alleen de protesterende Remond Abma geel. KHC kwam nog even onder druk te staan en keeper Patrick Mulder moest nog even aan de bak, en kon niet voorkomen dat de 1-2 in blessuretijd nog op de borden kwam via een prachtig doelpunt van Ronnie Hakkers.

Al met al een zeer verdiende overwinning van KHC tegen een Bergentheim wat rommelig en slordig voetbalde vanmiddag. KHC komt door deze overwinning op
7 punten en kan als het over 14 dagen net zo voetbalt als vanmiddag naar boven kijken. Het moet dan aantreden tegen Wijtmen die op 9 punten staat en verrassend HTC versloeg vanmiddag.

Man van de wedstrijd.
Jurriel Oostra