DEN HAM TOONT VEERKRACHT BIJ WZC
14 oktober 2006

Twee ploegen die vol voor de winst speelden. Dat was het beeld zaterdagmiddag in Wapenveld bij de wedstrijd WZC - Den Ham. Het gevolg was dat er een heel mooie wedstrijd was te zien die uiteindelijk in 2 – 2 stand eindigde, een stand die voor alle partijen acceptabel was. Als twee ploegen zo voor de winst spelen, dan krijg je bijna altijd een mooie wedstrijd en dat zaterdag in Wapenveld ook het geval. De eerste fase was duidelijk voor Den Ham met goede aanvallen in een hoog tempo werd WCZ bestookt. WZC er Erik van Dijk schoot net naast en meteen daarop zette Den Ham een fraaie aanval op tussen Tim Nijzink en Gerdo Kuiper die net geen doel trof. Joost de Boer moest na een kwartier met een brancard van het veld en werd vervangen door Martijn Binnenmars. Een voorzet van Michel Smit trof net geen doel voor Den Ham.WZC deed via een indirecte vrije trap wat terug en scoorde via Ronald Burgmeier maar de uitstekend fluitende scheidsrechter Veld uit Hengelo keurde de treffer af omdat niemand de bal had geraakt.

Toch bleef WZC gevaarlijk en mede door weifelend optreden van de Hammer verdediging maakte keeper William Jacobs een overtreding in het strafschopgebied waardoor Arjan Eijkelboom van de elf meter stip mocht scoren 1 – 0. Dat maakte was los bij de Hammer spelers want even daarop scoorde John Brakert met een rollertje op aangeven van Robin Bergins de gelijkmaker 1 – 1. De tweede helft begon met een sterke solo van Robin Bergins die net geen doel trof. Het spel golfde op een neer, maar WZC was in die periode de betere ploeg met het meeste initiatief en het beste spel. Dat Ronald Burgmeier dan ook de 2 – 1 – scoorde was min of meer een logisch gevolg. Den Ham probeerde iets terug te doen maar een schot van Gerdo Kuiper ging net naast. Tijd voor de wissels, John Brakert mocht het veld ruimen voor Gert Nijmeijer en Arnold Poortman kwam in de ploeg voor Niels Bouwhuis. Den Ham ging aanzetten voor een laatste offensief. Een voorzet van Arnold Poortman kon door Tim Nijzink net niet verzilverd worden. Toen ging Den Ham het doel van WZC pas echt goed bestoken mede door inschuivende verdedigers Jeroen de Groot en Tommie Dam. Er volgde aanval op aanval en corner op corner. Uit één van de corners van Tim Nijzink kopte Gerdo Kuiper de bal steenhard in de bovenhoek tot 2 – 2. De allerlaatste en beste kans voor de Hammer winst was voor Robin Bergins op aangeven van Arnold Poortman maar zijn schot ging net voor langs. Zowel WZC als Den Ham speelde een puike wedstrijd waardoor één der betere wedstrijden op het niveau van de 3e klas KNVB was te zien.

Het 2e elftal verloor met 3 – 0 bij Nieuwleusen.

Bron: Den Ham

'38  1-0  Arjan Eikelboom