Overtuigende overwinning van KHC
28 oktober 2006

Keeper Patrick Mulder verkeek zich in de 3e minuut, en even leek Wijthmen al vroeg op voorsprong te komen. KHC begon uiterst gedreven aan de wedstrijd en dat resulteerde in zeker 5 a 6 opgelegde kansen, welke telkens net werden gemist. Zo waren er kansen voor Revelino Sabono en Remond Abma, maar jammer genoeg kregen ze de bal niet in het doel. Wijthmen moest alle zeilen bijzetten en de doelverdediger kon met kunst en vliegwerk en met behulp van de doellat de nul houden. De ruststand was dan ook 0-0, met een veel beter KHC dat rijkelijk met de kansen omsprong. Het waren de jongelingen die KHC direct na rust op voorsprong zetten, Rabbi Ezzat die uitstekend speelde, gaf de bal op Eric Post die fraai scoorde.In de 62e minuut bracht Revelino Sabono KHC op de 2-0 nadat de bal eerst via de paal en lat het veld weer inkwam. Wijthmen probeerde wel, maar speelde erg slordig vanmiddag en gaf veel ruimte weg, waardoor na een blunder van de verdediging Henry van Wijhe 3-0 scoorde. In blessuretijd scoorde invaller Wytse Vos nog 4-0 in een wedstrijd die ook in 8-0 had kunnen eindigen.

KHC trad vanmiddag aan met Marcel Hup in de basis voor de geblesseerde Dennis Maurer, en deed dit uitstekend. Opvallende was het wederom sterke spel van de jeugdige Rabbi Ezzat, hij is beweeglijk, snel en heeft in korte tijd geleerd dat spelen bij een 1e elftal anders is dan bij de jeugd. Scheidsrechter Liefers uit Wezep voelde deze sportieve wedstrijd goed aan, en floot een prima wedstrijd.

Volgende week speelt KHC wederom thuis, en zal het wil men een rol van betekenis spelen moeten winnen. Het is weer uiterst spannend in de 3e klasse C waar weer iedereen van elkaar kan winnen. Zaak dus om uiterst scherp aan een wedstrijd te beginnen!!!!

Man van de wedstrijd.
Rabbi Ezzat