DEN HAM KAN NIET DOORDRUKKEN
28 oktober 2006

De wedstrijden Den Ham – Bergentheim hebben in de loop der jaren mooie duels opgeleverd. Ook dit keer waren zaterdagmiddag de Moscou bewoners en de Rohorst bespelers goed aan elkaar gewaagd en ook dit keer was het een boeiend duel dat uiteindelijk in een 1 – 1 gelijkspel eindigde.
Goed voetbal , veel strijd, mooie kansen en spanning tot aan het eind, dat was het beeld op sportpark De Rohorst.
Den Ham dat voortvarend aan de wedstrijd begon speelde met de weer herstelde Wilco Holsappel en jeugdspeler Gerjan Jan Blekkkenhorst in de basis. Na 3 minuten was er al een eerste succes want na een doorbraak van Robin Bergins over links werd diens voorzet door Tim Nijzink binnengeschoten tot 1 - 0 waardoor Den Ham de leiding nam.
Den Ham leek goed op dreef en speelde in een hoog tempo met veel gevarieerde aanvallen. Bergentheim kwam in die fase nauwelijks aan de bak en het duurde dan ook tot de 15e minuut voor een eerste gevaarlijk schot op het Hammer doel van Wiljan Jacobs kwam. Een vrije trap van Tommie Dam werd door Bergentheim doelman Karel Pullen net naast getikt. Een poging van Gerjan Blekkenhorst ging net over. In die fase had Den Ham meer afstand moeten nemen. Bergentheim deed iets terug via een schot van de altijd linke Eddy Eggengoor. Bij Den Ham kwam Niels Bouwhuis in de ploeg voor de geblesseerde Gert Nijmeijer. Vlak voor de rust werd Bergentheim gevaarlijk. Eerst kon Wiljan Jacobs de bal nog stoppen maar de terug springende bal werd door Eddy Eggengoor de gelijkmaker 1 – 1 ingeschoten.
Meteen daarop had Bergentheim de leiding kunnen nemen toen Edwin Slot zomaar vrij voor de Hammer keeper verscheen, maar hij miste.
Na de thee pakte Den Ham de draad weer op en wist Bergentheim opnieuw onder druk te zetten. Het veldspel was op zich wel beter maar zolang er niet gescoord wordt zet dat geen zoden aan de dijk. Een voorzet van Niels Bouwhuis trof net geen doel. Een fraaie aanval tussen Gerjan Blekkenhorst en Robin Bergins kon Gerdo Kuiper net niet binnen tikken. Eigenlijk had Den Ham qua veldspel en kansen wel een doelpunt verdiend maar je moet hem wel maken. Arnold Poortman kwam in de ploeg voor Gerdo Kuiper en Den Ham bleef doorgaan waar het mee bezig namelijk met goed voetbal de verdediging van Bergentheim bestoken. Het leidde echter niet meer tot doelpunten. Sterker nog Bergentheim kwam in de slotfase via opnieuw Eddy Eggengoor nog een paar keer tot een gevaarlijk schot.
Het 2e elftal pakte een eerste succes door de 4 – 3 overwinning tegen WVF haalden de mannen trainer Geerhard Kolkman de eerste periodetitel binnen.
Zaterdag speelt Den Ham uit tegen Wijthem

Bron: Den Ham