WZC niet langs Avereest
28 oktober 2006

Het zag er op papier allemaal mooi uit, WZC had de gemakkelijkste tegenstander, maar in de praktijk viel het toch wel tegen, na 90 minuten stond er een 2-1 op het scorebord van Avereest en kon WZC huiswaarts met zero points in de knip.

Het begin was veelbelovend met goed en veel druk werd het doel van Avereest bestookt, dat leverde in de 4e minuut de 0-1 op door Rene Bredenhof, doelman Jan Westerman had net een redding verricht maar kon de inzet van Bredenhof niet pareren. Aanvallend zat Avereest vooral de eerste helft behoorlijk in de knip bij de verdedigers van WZC. AAnvallend kon WZC zich deze middag best wel uitleven, vooral Gert Wim van de Esker kreeg een 2-tal riante mogelijkheden om de voorsprong te vergroten, maar de spits faalde 2 keer. De gelijkmaker na een half uur spelen was niet verdiend maar kwam er wel, spits Jeroen Dijk kwam rond de zestienmeter in balbezit, draaide de bal met een mooie curve om doelman Wibo van Dijk heen en zette daarmee Avereest weer op gelijke hoogte.

Na de pauze kwam WZC minder en minder voor het doel van Westerman, de aanvallen waren te gehaast en er zat te weinig vernuft in de pogingen het doel te bereiken. Het spel golfde nu meer op en neer en WZC moest alert blijven bij de uitvallen van Avereest, het had daarbij in de 61e minuut geluk dat Dirk Rorije zich in de baan van het schot gooide van Marcel Dijk. Een kleine 10 minuten voor het einde kwam de man met de moker langs bij WZC, net voor de dug out van WZC wordt Erwin Kersing gepoort door Jan Fictorie, de bal op Johan Heukels leek kansloos, maar John Eikelboom hielp de invaller een handje door de bal finaal verkeerd te raken, het was Heukels die de thuisclub op voorsprong zette 2-1. Trainer Zwijnenberg probeerde met wissels het tij te keren maar ook Sener en Albert Henk Tessemaker konden niet voorkomen dat WZC in en tegen Avereest verloor met 2-1. Dat zijn harde cijfers en gezien de andere uitslagen een hard gelag voor de selectie die door winst minimaal een beslissingswedstrijd uit het vuur had kunnen slepen.

Bron: WZC Wapenveld

'4  0-1  René Bredenhof