NIEUWLEUSEN SNOEPT HATTO HEIM DE 1E PERIODE AF
28 oktober 2006

De zaterdagvoetbalvereniging S.V. Nieuwleusen snoepte koploper Hatto Heim in de slotfase de 1e periode af. Helaas viste zij ook zelf achter het net. Het Zwolse CSV ’28 pakte door een 0-1 overwinning bij stadgenoot HTC de 1e periode. Wel steeg de plaatselijke S.V. door de 2-2 naar de derde plaats (12 punten uit 8 wedstrijden) in de 3e klasse C. Met een achterstand van drie punten op de koplopers doen de oranje zwarten keurig mee. Maar door de winst van hekkensluiter Lemele is het verschil tussen koploper CSV ’28 en staartploeg Lemele maar acht punten. Het belooft weer een spannende competitie te worden.

Voorafgaande aan de wedstrijd zette voorzitter Herman v.d. Berg de spelers Arjan Visscher en Christian Roo in de bloemen. Christian Roo omdat hij zijn 150e wedstrijd speelde. Arjan Visscher is al vanaf 5 mei 1990 van de partij. Hij startte 250 wedstrijden als basisspeler. Waarin hij 69 doelpunten maakte.

Nieuwleusen speelde in de 1e helft Hatto Heim van de mat. Maar had als zo vaak te veel kansen nodig om de score te openen. Hatto Heim moest alle zeilen bijzetten. Wat veel vrije trappen op de rand van de zestien meter opleverde. Met name Christian Roo en ook Tom Odink deden hier te weinig mee. Misschien wordt het tijd dat Arjan Visscher zich hier eens echt mee gaat bemoeien. Want alleen zijn vrije trappen brachten gevaar met zich mee. Kansen waren er voor Tom Odink en Wiebe Brandsema. Maar Hatto Heim heeft Jurgen v.d. Weerd. Deze linksbuiten weet wel raad met een vrije trap op de rand van de zestien meter. Snoeihard passeerde hij in de 28 minuut doelman Jori Koerhuis. En zette Hatto Heim op een onverdiende 0-1. Hiermee was hij al voor de derde keer in successie succesvol uit een vrije trap in Nieuwleusen. Je zou toch denken dat het trainersduo van Nieuwleusen hier maatregelingen tegen genomen had. Nieuwleusen bleef de 1e helft het overwicht houden. Al bleven doelpunten uit.

Maar in het begin van de 2e helft waren de oranje zwarten succesvol. Martin Jansen kopte in de 53 minuut een vrije trap van invaller Albert Jan Brinksma achter doelman Frank Bloemert van Hatto Heim. Hierna nam Hatto Heim het heft in handen. Won de duels op het middenveld en dook in de ruimte achter de verdediging van Nieuwleusen. Enkele spelers van Nieuwleusen zaten er al door. Het technische duo verzuimde verse krachten in te brengen. In de 65 minuut was het dan ook raak. Middenvelder Bertwin Kroes kon na een snelle counter Hatto Heim op 1-2 brengen. Scheidsrechter N.H.J. v.d. Heuvel strooide kwistig met gele kaarten. En het werd meer een kick en rush wedstrijd. Nieuwleusen zette weer aan en ging op zoek naar de gelijkmaker. De moe gestreden Wiebe Brandsema werd te laat gewisseld voor de talentvolle John Brinkman.

De goed spelende backs Martin Jansen en Patrick Schrooten gingen voorop in de strijd. Aanvoerder Rob Muller speelde als extra aanvaller. Ver in de blessuretijd ging jubilaris Arjan Visscher op zijn eigen manier vanaf links het strafschopgebied in. Hij werd aangetikt en de bal ging op de stip. Tom Odink schoot de 1e periodetitel kansen van Hatto Heim aan duigen.(2-2) Gezien de 1e helft had Nieuwleusen een overwinning verdiend. Maar de terugval in de 2e helft geeft te denken. Als alle spelers de volledige wedstrijd honderd procent concentratie kunnen opbrengen. En de wedstrijdconditie van enkele spelers verhoogd word, kan het nog wel eens een mooi seizoen voor de plaatselijke trots worden. Al moet opgemerkt worden dat de tegenstander van deze middag Hatto Heim geen misselijke ploeg heeft.

Het tweede elftal speelde uit bij Enter Vooruit 1-1. De A1 junioren wonnen thuis met 4-0 van Hattem A1. Volgende week gaat het 1e elftal naar WZC Wapenveld dat ook 12 punten heeft.

Bron: sv Nieuwleusen

0-1  Jurgen van der Weerd