Lemele pakt verdiende overwinning
28 oktober 2006

Zaterdag is het Lemele gelukt om 3 punten bij te schrijven. Een broodnodige overwinning, die meer dan verdiend te noemen was. Echter wel met de kanttekening dat de wedstrijd op 2 momenten totaal anders had kunnen lopen.

In de eerste helft maait Jeroen Talen langs de bal, waardoor de spits van ASC vrije doortocht heeft. In plaats van af te werken, speelt hij de bal af waardoor de achterhoede redding kan brengen.

Lemele speelt verder gedegen, in een verder matige wedstrijd. Er wordt weinig weggegeven en met name Henry ten Kley, Ronald Lammerink en Harry Warmelink krijgen goede mogelijkheden.

Na de rust pakt Lemele de draad wer op en begint zeer overtuigend. Een mooie pass op Gerwin Krijt wordt door de spits keurig afgerond. ASC besluit daarna een kwartier lang vol op de aanval te spelen. Echter de lange ballen sorteren weinig effect tegen de sterke achterhoede die vandaag stond opgesteld. Vooral de aangepaste tactiek, werkte uitstekend. ASC schiet een vrije trap van 30 meter nog wel snoeihard op de lat en hier heeft Lemele voor de tweede keer het geluk aan zijn zijde. Maar verder dwingt ASC niks af en een kwartier voor tijd breekt Frank Dijk op rechts door en geeft een puntgave voorzet op Ronald Lammerink die de bal binnenglijd. Daarmee is de wedstrijd beslist en Lemele speelt de laatste minuten met de goed einvallers Smit en Kleinlugtenbelt goed uit. Er ligt veel ruimte en de lange ballen in de hoeken worden goed belopen. Hierdoor krijgt ASC niet de gelegenheid om een echt slotoffensief te forceren.

Volgende week komt de koploper CSV 28 naar sportpark Zandeinde. Deze absolute topploeg in 3C pakte afgelopen zaterdag de periodetitel en Lemele wil de zwollenaren vanaf deze plaats dan ook van harte feliciteren met dit succes. De wedstrijd begint om 14.30 uur. U bent van harte welkom.

Bron: Lemele

0-1  Gerwin Krijt