KHC worstelt zich naar een gelijkspel
4 november 2006

De wedstrijd was er een met 2 gezichten, de 1e helft een veel sterker HTC dat vergat om de wedstrijd al vroeg te beslissen. Het speelde goed voetbal en kreeg volop kansen. KHC probeerde wel maar werd achteruit gedrongen door een beter HTC.In de 7e minuut verslikte doelman Mulder zich bijna, maar gelukkig voor de KHC aanhang kon hij de bal nog net vastpakken. In de 29e minuut leek HTC op een voorsprong te komen, de warrig leidende scheidsrechter van der Deurne uit Dixperloo negeerde de assistent scheidsrechter van KHC en een aanvaller van HTC werd neergelegd door de Kamper doelverdediger. Strafschop dus voor de Zwollenaren, maar deze werd uitstekend gestopt door de KHC doelman. In de 44e minuut commotie, scheidsrechter van der Deurne wijst weer naar de stip nadat iemand van HTC was vastgepakt, echter hij laat zich verleiden door protesterende KHC’ers om naar zijn assistent aan de zijlijn te gaan. De bal wordt vervolgens net buiten de 16 meter gelegd, waar protesterende HTC ers het natuurlijk niet mee eens zijn. Uit de genomen vrije schop wordt niet gescoord, ruststand 0-0. In de 2e helft begint HTC fel en in de 48e minuut komt het verdiend op 0-1 na een fout in de Kamper verdediging. Langzaam kantelt de wedstrijd. KHC begint aan te vallen en HTC moet terug, KHC krijgt opgelegde kansen om de wedstrijd te beslissen. Mooi was het dan ook dat Marcel Hup die weer in de basis stond de terechte 1-1 op de borden bracht. Dit gebeurde in een hectische slotfase waarin KHC ook nog zowat de winst kreeg, maar de hard werkende Remond Abma plofte de bal tegen de doellat in plaats van in het net. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat dit een beetje teveel van het goede zou zijn geweest.

Al met al een terechte uitslag in een spannende wedstrijd. Volgende week het uitduel tegen Den Ham, altijd een moeilijk te bespelen tegenstander voor KHC. Maar als er met net zoveel inzet wordt gespeeld als in het laatste half uur van vanmiddag zijn er punten te halen.

Man van de wedstrijd.
Patrick Mulder