Lemele verliest in Bergentheim
9 september 2006

Lemele verliest in Bergentheim

Lemele heeft ook zijn tweede wedstrijd verloren. In en tegen Bergentheim werd met 2-0 verloren. Bergentheim staat bekend als een goed georganiseerde ploeg die ook dit jaar weer hoge ogen zal gooien in de 3e klasse C.

Lemele begint dramatisch aan de wedstrijd en al binnen nde minuut staat de ploeg achter met 1-0. Daarbij moet wel de kantekeing gemaakt worden dat niemand heeft kunnen waarnemen of de bal daadwerkelijk over de lijn is geweest. Ook de scheidsrechter niet, maar toch besluit deze tot het geven van een doelpunt.

Daarna lijkt Lemele te worden overlopen in het eerste kwartier. Toch komt Lemele beter in de wedstrijd zonder echt gevaarlijk te worden. Vooral het kunstgras blijkt een hinderlijk obstakel. Ondanks de omstandigheden kan Lemele toch een paar keer gevaarlijk worden, maar kleine mogelijkheden voor Gerwin Krijt en Ronald Lammerink zijn niet aan hun besteed en Bjorn Kleinlugtenbelt vergeet de bal goed aan te nemen waardoor een vrije doortocht richting doel verloren gaat.

Bergentheim blijft de betere ploeg en krijgt met name begin tweede helft 2 grote kansen. Toch speelt de ploeg angstig en vergeet het kwaliteitsverschil tot uiting te brengen op het veld. Uiteindelijk wordt het toch 2-0 door een verkeerde buitenspelval, waarbij een middenvelder van Bergentheim goed uit de tweede lijn komt opzetten. Vrij voor doelman ten Kley is het 2-0.

Daarna krijgt Lemele nog wel enkele mogelijkheden uit vrije trappen en corners en Gerwin Krijt en Frank Dijk krijgen grote kansen, maar Bergentheim komt eigenlijk niet in gevaar en wint meer dan verdiend met 2-0 van Lemele.

Lemele heeft eigenlijk nooit in de wedstrijd gezeten zonder echt slecht te spelen. De tegenstander was vandaag gewoon een maatje te groot. Verder is het te hopen dat de blessure van een van de middenvelders van Bergentheim meevalt. Hij ging er geblesseerd af en wij wensen hem vanaf deze plaats veel beterschap toe.

Zaterdag speelt Lemele thuis tegen Whytmen. Deze ploeg is goed gestart met 2 gelijke spelen. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

Bron: Lemele

'1  1-0  Herman Slot