VV Den Ham benut haar kansen
4 november 2006

Het goede spel van de laatste weken van de spelers van de v.v. Den Ham heeft zich zaterdag vertaald in een klinkende overwinning. In Wijthem werd niet alleen goed gespeeld er werden ook voldoende kansen verzilverd en er werden maar liefst zes doelpunten gemaakt waardoor royaal 1 – 6 werd gewonnen.

Den Ham begon voortvarend aan het duel en wist meteen een overwicht te creλren. Uit een corner van Tim Nijzink kopte Michel Smit over. Het merendeel van het balbezit was voor de Hammer spelers die elkaar soepel vonden. De linies sloten goed aan en het tempo lag hoog. Uit een pass van Gerdo Kuiper die Niels Bouwhuis op doel kon schieten wist Robin Bergins de 0 - 1 te scoren. Den Ham bleef het beste van het spel houden en had veel spreiding in haar spel. Een goed opgezette aanval werd door Gerjan Blekkehorst terug gekaatst waaruit Gerdo Kuiper net over schoot. Wijthem probeerde wat terug te doen maar veel meer dan een schot van Ruben de Jong zat er niet in.

Uit een doorbraak van Robin Bergins kwam de bal voor de voeten van Tim Nijzink die heel rustig met een bekeken boogbal Den Ham op 0 – 2. zette. Kort daarop zorgde een inschattingsfout van de Hammer verdediging, met verkeerd uitlopen van doelman Wiljan Jacobs, ervoor dat Wijthem weer terug in de wedstrijd kwam door topscorer Stefan Poppe met een eenvoudig in tikkertje werd het 1 – 2.

Meteen na de pauze beleefde Den Ham haar slechtste periode. Het was allemaal net niet goed genoeg. Slap spel, teveel lange ballen, kortom men vergat te voetballen zoals Den Ham dat eigenlijk kan. Pas na de 1 – 3 door Robin Bergins uit een voorzet van Gerjan Blekkenhorst, die fraai werd aangespeeld door Jorit Slotman, gooide Den Ham alle schroom van zich en speelde haar beste periode. Toen even later linksback Eward van den Berg van Wijthem uit een strakke voorzet van Tim Nijzink de bal in eigen doel schoof tot 1 – 4 was de wedstrijd gespeeld. Wilco Holsappel kwam in de ploeg voor Martijn Binnenmars. Het spel en de stand was van dien aard dat het tijd werd om meer wisselspelers in te zetten.Bij Den Ham zette trainer Jan – Peter Jonkman Arnold Poortman en Erik Bosch in de ploeg voor Niels Bouwhuis en Gerjan Blekkenhorst. Uit een voorzet van Erik Bosch wist Gerdo Kuiper even later1 – 5 te scoren. Vlak voor het eind van de wedstrijd gaf Arnold Poortman goed voor waardoor Robin Bergins de 1 – 6 scoorde.Hiermee was de wedstrijd gespeeld en speelde Den Ham een van haar betere wedstrijden en steeg hierdoor naar de 3e positie op de ranglijst.Zaterdag speelt Den Ham thuis tegen het altijd onberekenbare KHC uit Kampen.

Bron: Den Ham

0-1  Robin Bergins