Avereest helpt Bergentheim een handje.
4 november 2006

Avereest moest de strijd aanbinden tegen het lager geklasseerde Bergentheim. De eerste 15 minuten waren in het voordeel van Avereest waarin de bezoekende ploeg uit Balkbrug verzuimde een prima uitgespeelde kans te benutten om de openingstreffer op hun conto te zetten. Dat gaf de thuisploeg spirit om de rest van de wedstrijd naar hun hand te zetten. Dat bleek in de 17e minuut waar Eddy Eggengoor gastheren op 1-0 voorsprong bracht. Verdedigend hield Avereest de stand tot aan de rust. Na de aftrap in de 2e helft bleef Bergentheim, met beter spel, aandringen dat werd beloond in de 56e minuut van de Weide speelde de verdediging van Avereest uit en scoorde 2-0. In de 64e minuut haalde Frank Seinen (geel) Eggengoor onderuit in de 16 meter. Slot verzilverde de penalty 3-0. Steeds meer ging Avereest een op een spelen en verloor zo de controle. De wedstrijd ging op slot toen Stoeten, in de 80e minuut, de eindstand bepaalde op 4-0. Er was voor Avereest geen redden meer aan om nog een goaltje mee te pikken. Volgende week ontvangt Avereest, Wijthmen thuis. Altijd een lastige tegenstander voor Avereest vooral ook omdat de ziekenboeg nog vol zit met basisspelers. Herman van de Belt moest ook deze wedstrijd een beroep doen op een paar A1 spelers.

Jacques van der Linde

Bron: Avereest