Lemele-HTC (1-0)
11 november 2006

Dat Lemele een stugge ploeg is, is HTC stadgenoot CSV vorige week gebleken. Zij sleepten de winst pas in de blessuretijd binnen. Voor HTC deze week de lastige taak de drie punten mee te nemen uit Lemele.

De gastheren voetbalden tegen HTC zoals verwacht. Reactievoetbal is het geliefde spelletje van Lemele, waarbij zij de tegenstander het spel willen laten maken en loeren op de counter waarbij zij dan zo snel mogelijk de spitsen Harry Warmelink of Ronald Lammerink in stelling willen brengen. Deze spelopvatting is niet erg positief te noemen maar uiteraard geoorloofd, en Lemele weet er de nodige punten mee te sprokkelen.

De eerst helft van dit duel kenmerkte zich als een wat vlakke wedstrijd waarbij er niet erg veel kansen werden gecreëerd. Hoewel het veldspel van HTC beter verzorgd was, mondde dit niet uit in grote kansen, met de corners was HTC wel dreigend waarbij er een aantal keren de bal voorlangs het Lemeler doel vloog. In de 3e minuut was de eerste goede kans er voor Lemele, nadat Johan Lammerink de bal naast het doel van keeper Martijn Kist schoot, in de 41e minuut schoot Mark de Boer namens HTC de bal langs het doel van keeper ten Kley.

In de tweede helft nam HTC nog meer het initiatief en speelde hiermee Lemele in de kaart. De counters van Lemele werd scherper en het was Harry Warmelink die in de 50e minuut uit een counter de bal naast het Zwolse doel schoot. In de 59e minuut was de beste kans van de wedstrijd voor HTC-er Mark de Boer, die een uitstekende pass van Michael Schilling tegen keeper Ten Kley aanschoot. In de hierop volgende counter was het Harry Warmelink die zijn voorzet op het hoofd van Peter Talen zag belanden en in het doe van Martijn Kist, 1-0. HTC bleef de aanval zoeken en Lemele werd nog gevaarlijker op de counter, Harry Warmelink teisterde nog een keer de onderkant van de lat, maar de 1-0 eindstand bleek al te zijn bereikt.

Opnieuw onverdiend puntverlies voor HTC, waar het veldspel over het algemeen prima verzorgd is maar een makkelijk scorende spits wordt gemist.

Bron: svHTC

1-0  Ronald Lammerink