Zwaar bevochten overwinning voor KHC
11 november 2006

KHC trad vanmiddag aan in en tegen Den Ham. KHC is net als Den Ham aan een goede reeks bezig, na een matige start van de competitie. Ingrediënten dus voor een spannende voetbalmiddag. De wedstrijd begon vrij matig, veel balverlies aan de zijde van Den Ham, en KHC rook kansen. Gert Jan Jansen mocht namens KHC enkele vrije schoppen nemen, maar wist zijn medespelers niet te bereiken. In de 12e minuut komt KHC verrassend op een 0-1 voorsprong via een prachtig doelpunt van Eric Post op aangeven van Revelino Sabonno, die uitstekend op dreef was. Enkele minuten later maakt Revelino zelfs 0-2 omdat Den Ham vergeet hem te dekken. Den Ham is de kluts volledig kwijt, en verspeeld veel ballen, en schiet de bal veel buiten de lijnen. De wedstrijd wordt ook wat harder, de goed leidende scheidsrechter van dienst de heer Vergeer uit Deventer moet enkele kaarten uitdelen, maar de wedstrijd wordt nimmer gemeen. Na de rust wordt KHC ver terug gedrongen en krijgt Den Ham nog wat kansen, maar de uitstekend voetballende Murat Orman en Marcel Hup die vanmiddag de geblesseerden moesten vervangen in de verdediging gaven weinig weg. KHC komt door deze zege verrassend naast Den Ham op de 3e plaats.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen Avereest, oppassen geblazen voor KHC om de zaak niet te onderschatten, in deze klasse kan iedereen van elkaar winnen, er is weinig krachtsverschil.

Man van de wedstrijd.
Murat Orman