Den Ham kan K.H.C. niet verslaan.
11 november 2006

De zegereeks van de v.v. Den Ham is ruw onderbroken. Afgelopen zaterdag was het team van KHC uit Kampen dat de Hammer spelers even fijntjes liet zien hoe het voetbalspel effectief gespeeld kan worden. Weinig weggeven en zelf scoren. Derhalve verloor Den Ham de wedstrijd met 0 - 2. Den Ham begon nog wel goed aan de wedstrijd met schoten van Gerdo Kuiper en Gerjan Blekkenhorst. Maar al snel liep Den Ham achter de feiten aan. In de 11e minuut werd een rare hoge bal in het Hammer strafschop gebied niet voldoende weggewerkt waardoor Erik Post KHC zomaar na 0 – 1 kon schieten. Toen even later aanvoerder Revelino Sabono door het centrum vrije doortocht kreeg werd het 0 – 2. Vanaf die periode leunde KHC rustig achterover, greep op de juiste momenten resoluut in en liet Den Ham komen.Den Ham was in verdedigend opzicht volledig van slag. Er werd slecht gespeeld in die periode. De spelers liepen niet uit de dekking, de balsnelheid lag te laag en voor de KHC was het eigenlijk vrij simpel om het doel schoon te houden. Echte kansen kon Den Ham voor de rust dan ook niet meer afdwingen. Kortom teveel spelers van Den Ham waren duidelijk minder dan anders.KHC had verder kunnen uitlopen ware het niet dat Wiljan Jakobs redde om de inzet van Revelino Sabono. Na de thee kwam Den Ham beter voor de dag. Er werd druk gezet. En er kwam meer beleving in de ploeg. In die periode werd er ook wat beter gespeeld maar het ervaren en slimme KHC gaf weinig kansen weg. Zelf kwam KHC er nog een paar keer gevaarlijk uit. Gerjan Blekkenhorst schoot boven in de hoek maar doelman Patrick Mulder pareerde nog net de bal. Jorit Slotman werd vervangen door Gert Nijmeijer. Nijmeijer produceerde meteen een goede voorzet maar die sprong Tim Nijzink van de schoen. Echte openingen werden niet gevonden al had Wilco Holsappel nog wel van dichtbij kunnen scoren en waren Gerdo Kuiper en Gerjan Blekkenhorst ook dicht bij een treffer. De laatste kans was voor Gerdo Kuiper maar zijn schot ging net voorlangs. Daarmee werd Den Ham voor het eerst sinds begin september weer eens geconfronteerd met een nederlaag.Het 2e elftal leverde een prima prestatie door met 10 man een achterstand tegen CSV om te buigen in een gelijkspel. Het 3e pakte verrassend een puntje uit bij ON in Almelo door doelpunten van Jan Willems en Rick Bosch.Zaterdag speelt Den Ham uit tegen HTC in Zwolle.

Bron: Den Ham

'12  0-1  Eric Post