HTC - Nieuwleusen (3-2)
23 september 2006

HTC houdt de punten in Zwolle

Vandaag stond de wedstrijd tegen het sterke sv Nieuwleusen op het programma. De formatie van trainer Marcel van der Steege staat bekend als een ploeg met een gezonde spelopvatting en een sterk positiespel. Echter reeds in de 3e minuut moet keeper Jori Koerhuis van Nieuwleusen handelend optreden bij een schot van Coen Dunnink na goed doorzetten van Pieter Blom. Laatstgenoemde zou zich deze middag opwerpen als een ware plaaggeest voor de defensie van sv Nieuwleusen.

Na 15 minuten slalomt Pieter Blom door de verdediging van Nieuwleusen, waarna hij Coen Dunnink de kans biedt. Zijn schot wordt echter door een verdediger bij de eerste paal weggewerkt.
5 minuten later zijn het wederom Pieter Blom en Coen Dunnink die een combinatie aangaan, maar het schot van Pieter beland in de handen van keeper Jori Koerhuis
In de 25e minuut krijgt Nieuwleusen een grote kans wanneer Tom Odink, na goed voorbereidend werk van Martin Jansen, bij de tweede paal geheel vrijstaand de bal niet voorbij Folkher Langejans weet te krijgen. Aan de andere kant keert de sterke keeper Jori Koerhuis een vrije trap van Michael Wolf en een afstandschot van Raymond Hooiveld waardoor het erop lijkt dat beide ploegen met een brilstand de thee op zullen zoeken.
Echter in de 40e minuut schiet Michael Wolf de bal tegen Wiebe Brandsema op waarna deze ongehinderd op Folkher Langejans af kan lopen en geheel tegen de verhouding in de 0-1 op het bord brengt. Deze domper voor de sterke defensie van HTC wordt echter voor het rustsignaal nog verwerkt doordat Coen Dunnink van buiten de zestien meter weet te scoren na goed afjagen van Pieter Blom.

Direct na de rust neemt Nieuwleusen het initiatief over wanneer het de baas lijkt te worden op het middenveld. Tot uitgespeelde kansen leidt dit echter niet waarna HTC het spel weer naar zich toe trekt. Dit resulteert in de 70e minuut tot de 2-1 wanneer Pieter Blom een individuele actie keurig afrond met een bekeken schuiver in de verre hoek.
5 minuten later passeert hij wederom zijn directe tegenstander Christian Roo en keeper Jori Koerhuis waardoor laatstgenoemde niets anders kan doen dan Pieter onreglementair te stuiten. Dit buitenkansje wordt vanaf de penaltystip benut door Michael Wolf, 3-1.
Twee minuten later weet Folkher Langejans een afstandsschot van Wiebe Brandsema nog te keren, maar op een kopbal van Sander Bouwhuis in de 88e minuut heeft de goalie van HTC geen antwoord. Een slotoffensiefje van Nieuwleusen is het gevolg, maar tot grote kansen leidt dit niet, omdat de defensie van HTC als een huis blijkt te staan.
Met gejuich wordt het laatste fluitsignaal van de sterk leidende scheidsrechter door alle HTC-ers ontvangen, omdat de punten terecht in eigen huis blijven.
Volgende week staat de lastige uitwedstrijd tegen vv Bergentheim op het programma. De bus vertrekt om 12:30 uur.

Bron: svHTC

'40  0-1  Wiebe Brandsema